piątek, 11 października 2024

Bęc!, wiersz, debiut

Tylko 5 dni dzieli nas od premiery książki o przygodach rezolutnej Zuźki. Jej pierwsza wersja ukazała się 20 lat temu i był to mój debiut, jeśli chodzi o publikacje książkowe dla dzieci. Ale teksty dla młodych czytelników publikowałam już wcześniej w różnych czasopismach. Pierwszym z nich był chyba wiersz opublikowany w 1997 roku nieistniejącym już BĘCu, bardzo lubianym przeze mnie i mojego syna. Czułam się więc bardzo tym faktem zaszczycona. Był to chyba również mój debiut jako dziecięcej ilustratorki. Pamiętam, że przygotowałam sporo wersji wersji ilustracji przedstawiającej zwierzo-drzewo-człeka, zanim udało mi się stworzyć tę, która zyskała akceptację. Niektóre z wcześniejszych okazały się zbyt realistyczne ;) dla tak małych dzieci. Dziś pewno zrobiłabym tę ilustrację inaczej, ale wciąż wydaje mi się ona sympatyczna. Polecam ten króciutki wiersz, jako pretekst do zabawy w ilustrowanie dla małych dzieci :) Zarówno wiersz, jak i rysunek, ujawniły moją skłonność do tworzenia postaci przekraczających gatunkowe bariery (gdzieś między rośliną, człowiekiem i innymi zwierzętami), która rozwijała się potem w innych tekstach oraz ilustracjach dla dzieci, ale to już temat na całkiem nowy post.
Okładka "Bęca!", w którym ukazał się mój debiutancki wiersz dla dzieci.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz