czwartek, 28 stycznia 2010

Sezon 1, odcinek 15. Detektyw Kefirek na tropie kościotrupa

Dziś dodaję do mego serialu wątek detektywistyczny. A to za sprawą nowej książki Małgosi Strękowskiej-Zaremby. Przyznam, że nie czytałam jej jeszcze. Nie było okazji. Ale z pewnością to zrobię. Dlaczego? Znam wcześniejsze książki Małgosi i jakoś jestem spokojna, że ta również mnie nie zawiedzie. :) 
A że jest to książka dla dzieci... Cóż, jeszcze pamiętam jak sama byłam dzieckiem. W dodatku pisuję dla dzieci i czytam pewno tyle samo książek dla młodego czytelnika, co dla dorosłych. Nawiasem mówiąc - najbardziej cenię książki na każdą półkę, albo, inaczej mówiąc,  „literaturę każdego wieku” (termin ten wymyślił norweski dramaturg i autor książek dla dzieci – Jan Fosse). A książki Małgosi do takich właśnie należą. Dzieci słuchają ich z otwartymi buziami. Wiem coś o tym, bo obserwowałam jedno ze spotkań autorskich. A i dorośli na pewno nie będą się nudzić. A może nawet znajdą okazję do refleksji (przykładem takiej skłaniającej do refleksji lektury są nagradzani "Złodzieje Słów").
Dodatkową atrakcją jest fakt, że przy okazji publikacji tej książki wydawca wynalazł nową literę. A to z pewnością  dobra wróżba. :) Jaka to litera? Pobawcie się w detektywów i sami to odkryjcie. :)       

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz