poniedziałek, 29 października 2012

Znowu zakręć, Zuźka!!!


Zuzia jest trzecioklasistką, ma młodszego braciszka, psa i głowę pełną wyobraźni. Ta wyobraźnia nie pozwala jej przeżywać życia w nudny sposób. To co z pozoru zwyczajne, dzięki Zuzi staje się emocjonujące i godne uwagi. Poznajemy jej realność, ale też myśli i przeżycia. Czasami rodzice zastanawiają się, co się lęgnie w tej dziecięcej głowie, a tu proszę bezpośredni dostęp :)
Dużo dobrego poczucia humory, domowe i szkolne realia, podobni do nas rodzice.
Naprawdę fajnie się to razem czyta. Sąsiedzi mogą usłyszeć nasz głośny śmiech.


Powyżej fragment recenzji (lub, jak woli autorka, refleksji) pani Katarzyny Kaniuk zamieszczonej na jej blogu  "W pokoiku w foteliku. Subiektywny wybór najpiękniejszych książek dla dzieci." 

Stronę znalazłam dziś zupełnie przypadkiem i zrobiło mi się bardzo miło. Co ciekawe post opublikowano całkiem niedawno (we wrześniu tego roku), a książka od lat jest niedostępna na polskim rynku. Jej fragmenty można znaleźć w podręcznikach szkolnych, mogą ją kupić w księgarniach hiszpańskie dzieci, a niedawno (również przypadkiem) dowiedziałam się, że część druga "Zuźka w necie i w realu" jest na liście lektur dodatkowych. Ktoś powie: Bez przesady. Są biblioteki, allegro, antykwariaty... Jeśli komuś bardzo zależy to znajdzie. Fakt. Jakiś czas temu przyszedł do mnie list od Czytelniczki (również Zuzi), która dostała książkę na urodziny. Jej mama zadała sobie trud by odnaleźć mnie w sieci, a potem przesłać oba tomy  z prośbą o urodzinową dedykację. Jakoś udało się jej zdobyć książki. A jednak szkoda, że można ich kupić ich w księgarni.
Próbowałam zachęcić kilku wydawców do wznowienia. Bez skutku.
A może zamiast narzekać trzeba potraktować dzisiejszą niespodziankę jako zachętę do dalszych starań?

Na zakończenie link na stronę mojego hiszpańskiego ilustratora, dzięki któremu Zuźkę zobaczyły dzieci w Hiszpanii i Ameryce Łacińskiej.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz