czwartek, 5 sierpnia 2010

Sezon 1, odcinek 72. Sowa





                                        fot. Darek Kondefer

Kolejny fragment książek z serii o Zuźce w podręczniku. Tym razem przygody mojej nadpobudliwej bohaterki znajdą się w przygotowywanym przez WSiP podręczniku " Wesoła szkoła i przyjaciale. Edukacja wczesnoszkolna w klasie. 3 cz. 2". WSIP opublikuje nieco skróconą wersję rozdziału o ASCII-artystach. Z tej okazji pozwoliłam sobie opublikować kilka zdjęć pokazujących jak można przenieść ASCII-art do realu. 

Zaprezentowane na zdjęciu ASCII-układanki wykorzystuję często podczas spotkań autorskich z moimi dziecięcymi czytelnikami. Ale już w listopadzie będę się w ten sposób "bawić" z dorosłymi ;) A to z okazji wystawy w Galerii Działań.

Nieprzypadkowo na obrazku znalazła się sowa - ta sama, która zaprasza na moją stronę i ta sama, która występuje jako ASCII-awatar jednej z bohaterek www.terapii. Tak, tak, w Galerii Działań będę wystawiać książkę i to w dodatku książkę internetową, choć przekształconą na potrzeby realu i przeniesioną z przestrzeni internetu w przestrzeń galerii.    

Poza tym, nie ukrywam, mam słabość do sów. To chyba Grzegorz Borkowski zwrócił mi uwagę, że sowa przypomina twarz. Twarz ze skrzydłami. W czasach licealnych i tuż potem rysowałam i lepiłam Skrzydłowce, czyli latające twarze, które miały skrzydła zamiast uszu. Co prawda ktoś mi powiedział, że taka postać została już  wcześniej wymyślona. Nie zmienia to jednak faktu, że idea latającej twarzy/głowy poruszała wówczas moją wyobraźnię. 

Symboliczne znaczenie ma dla mnie również fakt, że sowa lata nocą - a więc także w snach. Tak więc sowa powszechnie uważana za symbol mądrości dla mnie oznacza szczególny jej rodzaj - mądrość, która umie poruszać się w podświadomości. Ot, taka moja prywatna sowia symbolika ;)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz